den Vogel abschießen

El Vikivortaro
Salti al navigilo Salti al serĉilo

germana[redakti]

Open book 01.svg Esprimo[redakti]

Hyph.pngSilaboseparo
den Vo·gel ab·schie·ßen
Nuvola apps edu languages.pngElparolo

Flag of Esperanto.svgSignifoj
[redakti]

[1] mortpafi la birdon, (Umgangssprache) superi ĉiujn

Flag of Germany.svg Signifoj en la germana

[1] meist ironisch: den größten Erfolg (oder eben auch Misserfolg) haben
Nuvola kdict glass.svgDeveno
  1. Devene el la mezepoka „Die Vogelfreien“. Ili estis civitanoj sen rajtoj, kiuj estis forpafendaj.
  2. En paffestoj estis kutime alpafi al stang-fiksita lignobirdo. Derjenige, der den Vogel von der Stange schoss, wurde der Schützenkönig. Da der Titel des Schützenkönigs mitunter nicht geringe finazielle Pfichten mit sich brachte (Zeche zahlen usw.), war dieses Vogleschießen meist ein vorher abgesprochenes Ereignis. Sollte man also unabsichtlich den Vogel abgeschossen haben, hatte man zwar den höchsten Titel erlangt , aber gleichzeitig auch den Schaden.
Wikiquote-logo.svgEkzemploj
[1] Mit 20 Fehlern in diesem Diktat hatte Peter diesmal den Vogel abgeschossen.

Globe of letters.svgTradukoj
[redakti]

Book Hexagonal Icon.svgReferencoj kaj literaturo
[1] Vikipedio enhavas artikolon pri: Den Vogel abschießen